dinsdag 20 augustus 2013

20/08/13 - Mijn structuur


Drie weken alleen thuis. Bij het opruimen merk ik hoe ik mijn eigen structuur heb.

  • Bij het leegruimen van de vaatwasser zie ik alleen grote glazen, hoef ik maar een keer in te schenken.
  • In het bestekmandje zitten geen vorken. Ik eet uitsluitend mijn voedsel met een lepel.
  • Er staat consequent een lege pan op het fornuis. Vies of schoon, het staat er. Eieren kook ik in dezelfde pan waar ik m’n saté in ontdooi.
  • Kastjes in de keuken staan altijd open. Dat is handig, scheelt extra beweging.
  • Lege flessen en lege verpakkingen laat ik het liefst een week staan. Zo zie ik wat ik verbruikt heb.
  • De radio in de keuken staat altijd aan, als ik thuis ben. Zonder 3FM was mijn vakantie stil.
  • De koelkast is zo goed als leeg, wel altijd schouderham voor m’n tosti’s, melk en een komkommer. En curry. In deze periode bouw ik altijd een lichte verslaving voor curry op. Op het aanrecht staat altijd een bakje met snoeptomaatjes.
  • Er zitten altijd koekjes in de trommel, of ze liggen in de broodtrommel. Brood ligt altijd in de vriezer.
  • In de woonkamer ligt de tafel bezaaid met troep, zowel schoolwerk als post, reclame, nagelvijl en opladers. Mijn laptop heeft een week beneden gestaan, als ik naar bed ga, ga ik ook gelijk naar bed en zit ik niet nog een uur achter m’n scherm.
  • Bonnetjes van m’n boodschappen heb ik opgespaard en liggen op een stapeltje ergens tussen de troep in de woonkamer.
  • De badkamer gebruik ik alleen om te douchen, de wasmand is leeg, want er staat een volle wasmand op de overloop. Voor de gelegenheid heb ik de doucheklok voorzien van een nieuwe batterij, dat helpt me milieubewust te zijn.  
  • Mijn slaapkamer is niet anders dan anders, kleding ligt voor mijn kast in plaats van erin. Eens in de week krijg ik een bevlieging en leg ik het weer in de kast.
  • Mijn wekker gaat altijd om 9 uur ’s morgens af. Ik ga er dan ook echt uit. In totaal heb ik drie keer geslapen tot ik wakker werd.
  • Er hangt altijd was te drogen, als ik het nodig heb, haal ik het er vanaf.
  • De was van mijn ouders was al weggewerkt op dag 2. De overhemden van mijn vader zijn ook gestreken.
  • De huistelefoon ligt op mijn slaapkamer, niet dat er iemand belt, maar stel je voor. 
  • Als ik mijn schoenen kwijt ben, staan ze bij de televisie.
  • Er liggen veel blaadjes in de vensterbank. Planten en bloemen bijhouden is niet mijn sterkste kant.
  • Koos, het konijn, heeft nog nooit zoveel aandacht gekregen van mij. Bij iedere rookpauze krijgt hij weer een aai over z’n kop.
  • De voordeur is altijd op slot, evenals de garagedeur. Stel je voor dat er iemand binnenkomt.
  • Beneden is nog niet gestofzuigd.
De structuur van een doorsnee student, al zeg ik het zelf. Vanaf morgen is er niets meer van te zien en oogt het huis weer als voorheen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten